Συνενώσεις Σχολείων, σωστό ή λάθος;


Σήμερα γίναμε μάρτυρες των κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ κατά των συνενώσεων των σχολείων. Διαμαρτύρονται επειδή τα παιδιά θα πρέπει να διανύουν μεγάλες απόστάσεις προκειμένουν να μεταβούν στις σχολικές μονάδες. Όμως αυτό δεν συμβαίνει παντού. Η ΟΛΜΕ όμως έχει προχωρήσει σε κινητοποιήσεις κατά των συνενώσεων συνολικά. Το τσουβάλιασμα αυτό, διότι περί τσουβαλιάσματος πρόκειται, της στερεί το όποιο δίκιο έχει σε κάποιες περιπτωσεις συνενώσεων. Μια υπεύθυνη στάση θα ήταν να κάτσει στο ίδιο τραπέζι με το υπουργείο Παιδείας και να θέσει τα προβλήματα στις περιπτώσεις που υπάρχουν. Δεν το κάνει. Και δεν το κάνει διότι η ομοσπονδία νοιάζεται περισσότερο για την μείωση των θέσεων και την αναγκαστική μετακίνηση του υπάρχοντος προσωπικού. Για την ΟΛΜΕ δεν έχει σημασία αν κάθε χρόνο υπάρχουν κενά καθηγητών σε σχολεία επειδή ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς έχει βολευτεί σε συγκεκριμένες θέσεις ή σε αποσπάσεις. Κάθε χρόνο υπάρχει ανάγκη των αναπληρωτών λόγω έλλειψης προσωπικού και κάθε χρόνο χρειάζονται νέες προσλήψεις οι οποίες έρχονται να προστεθούν στο ήδη υπεράριθμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Υπάρχει όμως και ένας άλλος λόγος που δικαιολογεί τις προσλήψεις. Πόσο παιδαγωγικό είναι η ύπαρξη σχολείου με 6 ή 10 μαθητές; Πως θα αναπτύξει το παιδί την κοινωνικότητά του σε ένα περιορισμένο περιβάλλον. Και μην μου πείτε ότι σημασία έχει να μάθει γράμματα το παιδί. Σημασία έχει να εκπαιδευτεί το παιδί. Η εκπαίδευση είναι μια ευρεία έννοια και δεν περιορίζεται μόνο στην αφομοίωση κάποιου γνωστικού αντικειμένου. Έχει να κάνει με την διαπαιδαγώγηση του ατόμου.
Επομένως, ναι υπάρχουν περιπτώσεις που χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας στο πρόγραμμα συννενώσεων. Όμως το κόνσεπτ είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Άλλωστε τι θέλουμε; Σχολεία υποβαθμισμένα που σκοπό έχουν να στηρίζουν την τοπική οικονομία και τίποτε παραπάνω ή σχολεία που παράγουν την γενιά του αύριο. Μια γενιά που θα είναι εφοδιασμένη με όλα τα απαραίτητα ώστε να χτίσει ένα μέλλον καλλίτερο για την Ελλάδα και την ίδια; Ας το διερωτηθούν αυτό οι συμμετέχοντες στην απεργία στις περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία που προαναφέρθηκε.


Του mitsosms

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Σχόλια

  1. Σωστός σε ότι επισημαίνεις και ευγενικός σε ότι θίγεις (εννοώ με το στιλ που τα θίγεις και την αντικειμενικότητα που σε διακρίνει), λυπάμαι που απώλεσα προ πολλού αυτή μου την συμπεριφορά για την «φυλή» αυτών των «τύπων» (ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ κλπ) .
    Δυστυχώς οι «φυλές - συντεχνίες» αυτές (κυρίως επί πολιτείας ΠΑΣΟΚ) έχουν υπερ-δεόντως γιγαντωθεί και με αιχμή του δόρατος τον εκβιασμό, την γραφειοκρατία και όλα τα άλλα τα πελατειακά σύνδρομα, βάλουν κατά της κοινωνίας των απλών πολιτών.
    Έχουν προ ετών (δι ίδιον όφελος) μαζί με τις συντεχνίες των «κλειστών», μεταλλαχθεί σε «μικρές δικτατορίες» προάγοντας ηθελημένα ή αθέλητα τον ωχαδερφισμό, την φυγοπονία και την διαφθορά. ...
    Κάθε μεταρρύθμιση και κάθε εκσυγχρονιστική προσπάθεια, προσκρούουν στη δική τους άρνηση και την μη συνεργασία….
    Σύνθημά τους:
    -Τα «κεκτημένα» και η βόλεψη μας νάναι καλά και άντε γ…. όλοι σας συλλήβδην…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΚΟΝΣΕΠΤ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ; Ο ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΤΗΡΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, Η ΜΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΣΥΝΟΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ;ΤΟ 2,75 % ΤΟΥ ΑΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ; ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΛΑΣΠΩΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!!! ΚΡΙΜΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ! Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΟΥΠΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ζήτημα είναι τι θέλουμε σε τελική ανάλυση. Θέλουμε σχολεία εξοπλισμένα με πλήρες εκπαιδευτικό προσωπικό και ικανό αριθμό αριθμό ώστε να υποστηριχθούν οι συλλογικές δραστηριότητες που είναι απαραίτητες για την διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Ή θέλουμε ερειπωμένα σχολεία με περισσότερους καθηγητές απ' ότι μαθητές που βαριούνται, και δικαιολογημένα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, να προσφέρουν το παιδαγωγικό τους έργο; Απλά ερωτήματα και αμείλικτα θα έλεγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @angry
    Καταρχάς σε ευχαριστώ για το σχολιό σου. Στο προκείμενο τώρα.
    Η έλλειψη πετρελαίου είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης που βιώνει η χώρα. Όσο για το ποσοστό του ΑΕΠ έχεις δίκιο. Είναι πολύ μικρό. Όμως το πρόβλημα είναι και στο πως κατανέμεται. Όταν με αυτό πενιχρό 2,75% πρέπει να διατηρείς ένα σχολείο με 6 παιδιά την στιγμή που μπορείς να το επενδύσεις για να έχεις ένα καλλίτερο σχολείο στο οποίο μπορούν να πηγαίνουν τα παιδιά αυτά με κόστος βέβαια την ταλαιπωρία της μετακίνησης τότε θα πρέπει να κάνεις κάποιες επιλογές.
    Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα. Και δυστυχώς όταν η πίτα είναι ήδη κουτσουρεμένη δεν μπορείς να ζητάς να την φας εσύ όλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επίσης θέλω να τονίσω ότι τα σχολεία δεν θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε όπως τα στρατόπεδα. Δηλ. ως θερμοκοιτίδες των απομακρυσμένων περιοχών. Ο σκοπός του σχολίου δεν είναι να φέρει εισόδημα στην περιοχή. Ο σκοπός του είναι πρωτίστος παιδαγωγικός.
    Είναι αστείο όμως να ακούς το Χρ. Κάτσικα να λέει ότι τα παιδιά του Ταύρου και των Πετραλώνων θα έχουν πρόβλημα να πάνε ως την Καλλιθέα. Λες και πρόκειται για την απόσταση Αθήνας-Βούλας. Χρειάζεται σοβαρότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΛΑΣΠΩΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!!!»
    Δεν είμαι με τους εκπαιδευτικούς, τους ΔΕΗτζίδες, τους εφοριακούς, τους λεωφοριατζήδς, και όλους αυτούς τους «μονιμάδες» του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
    Με όλες αυτές τις «φάρες» δηλαδή, που έχουν και το «λύκο χορτασμένο και τα πρόβατα σωστά» είμαι εξ απεναντίας…
    Όλοι αυτοί πραττόσουν τα συντεχνιακά τους συμφέροντα και αδιαφορούν για την κοινωνία των πολιτών.
    Προσπαθούν να αλιεύσουν προσχήματα (όπως στην προκείμενη περίπτωση της συνένωσης των σχολείων) για να κατέβουν σε εκβιαστικές απεργίες
    Είμαι με όλους τους άλλους εργαζόμενους.
    Είμαι δηλαδή με τους ανθρώπους του μόχθου και της καθημερινής αγωνίας «angry».
    Με τους απολυμένους του Ιδιωτικού Τομέα που αυξήθηκαν λόγω της ύφεσης στους τελευταίους 8 μήνες κατά 220 χιλιάδες είμαι.
    Με τους νέους που ψάχνουν για δουλειά και ανέρχονται στο 32% των ανέργων από ηλικίας 20 – 35 ετών και έχουνε χύσει τα μάτια τους σπουδάζοντας και αποκτώντας προσόντα.
    Είμαι με αυτούς που η σχέση εργασίας τους μετατράπηκε ή που πρόκειται να μετατραπεί σε εργασία μειωμένης απασχόλησης..
    Είμαι με όλους αυτούς που τα βολεύουν ζόρικα και έχουν χάσει το χαμόγελό τους οικογενειακώς.
    Με κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είμαι που δεν έχει στον ήλιο μοίρα.
    Με αυτούς είμαι και για αυτούς πονάει η ψυχή μου..
    Αυτά για την «προπαγάνδα» και το «λάσπωμα»
    Και αν είμαστε «αντικρινά» αυτό δεν σημαίνει «angry» ότι η επικοινωνία και η καλόπιστη αντιπαράθεση, δεν θα πάψουνε να είναι πάντοτε το οξυγόνο του νου και της ψυχής.
    Καλωσόρισες και να έρχεσαι που και που να τα λέμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ότι τα ποσοστά αύξησης της ανεργίας προέρχονται όλα από τον Ιδιωτικό Τομέα είναι νομίζω κάτι που επιβάλλεται να ειπωθεί. Αυτοί που "εκβιάζουν" αυτή την στιγμή είναι κάτω από την ομπρέλα προστασίας του Δημοσίου επειδή η Κυβέρνηση αυτό επέλεξε. Ίσως τελικά μια πιο ισορροπημένη αντιμετώπιση του ζητήματος με μείωση του Δημοσίου Τομέα να είχε περιορίσει την αύξηση της ανεργίας και να είχε βοηθήσει την ανάπτυξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου