ΤΟ 1982 ετέθη σε λειτουργία ο νόμος-πλαίσιο , ο οποίος φιλοδόξησε να δώσει νέα μορφή στην Ανωτάτη Παιδεία. Δύο σημαντικές καινοτομίες τον χαρακτήρισαν. Πρώτον: οι φοιτητές αποκτούν άπειρα δικαιώματα για πρώτη φορά στην ιστορία. Οι σπουδαστές έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στη γενική συνέλευση κάθε σχολής και να αποφασίζουν ισοδύναμα με τους υπόλοιπους καθηγητές. Όσες ψήφους διέθεταν οι καθηγητές, τόσοι ήταν και οι φοιτητές που ψήφιζαν για οποιοδήποτε θέμα αφορούσε τη γενική συνέλευση. Οι ψήφοι των φοιτητών ήταν αποτέλεσμα απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του φοιτητικού Συλλόγου και ήταν πάντοτε «μονοκούκι». Έτσι κατάφεραν να έχουν πλειοψηφία σ’ όλες, Κατά κανόνα, τις αποφάσεις της Συγκλήτου.
Πολύ σύντομα, τα κόμματα και ο συνδικαλισμός εισχώρησαν στους φοιτητικούς συλλόγους και επηρέασαν δραματικά τις οποιεσδήποτε αποφάσεις, με κομματικά κριτήρια. Η Γενική Συνέλευση δεν είχε, πλέον, καμία δύναμη και διάφορα πρωτοφανή φαινόμενα έκαναν την εμφάνισή τους , αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία των πανεπιστημίων. Ο φοιτητικός σύλλογος, μπορούσε να εκλέγει τους πρυτάνεις με κομματικά κριτήρια , ακόμη μπορούσαν να σταματούν τα μαθήματα κατά τη κρίση τους , με τις γνωστές σε όλους καταλήψεις, συχνά για απροσδιόριστο λόγο και χρόνο και χωρίς καμία συμμετοχή του συλλόγου των καθηγητών, οι οποίοι μάθαιναν τελευταίοι ότι έπρεπε να παραδώσουν τα κλειδιά της σχολής και, στη συνέχεια, να πάνε στα σπίτια τους. Δεύτερο σημαντικό είναι ότι η κυβέρνηση , ταυτόχρονα με το νόμο πλαίσιο, έδωσε δικαίωμα ψήφου από τα 16 χρόνια, και θα μου επιτρέψετε να πιστεύω ότι όλες αυτές οι παροχές έγιναν για ψηφοθηρικούς λόγους.
Αν δούμε το θέμα συνολικά, οι περίφημες καταλήψεις για πολλά χρόνια ήταν μία σωστή καταστροφή. Το μισό πολυτεχνείο κάηκε, καθώς και δεκάδες αυτοκίνητα στους γύρω δρόμους εμπρησμοί, καταστροφή καταστημάτων, κλοπές τεχνικού και εποπτικού υλικού εργαστηρίων, αξίας πολλών εκατομμυρίων. Και αν σας ενδιαφέρει, τα εργαστήριά μου κάηκαν και καταστράφηκαν δύο φορές, όπως και τα γραφεία της πρυτανείας. Ένας τρομακτικός εμφύλιος πόλεμος είχε ξεσπάσει, ο οποίος μας διέσυρε διεθνώς. Τα πανεπιστήμιά μας αξιολογήθηκαν στον πάτο του σκουπιδοτενεκέ της Ευρώπης οι ξυλοδαρμοί καθηγητών στην Αθήνα και Θεσσαλονίνη ήταν καθημερινή πρακτική με επιστέγασμα την απόπειρα δολοφονίας του Πρύτανη του Πολυτεχνείου κ. Μουντζούρη , ο οποίος εν συνεχεία και παραιτήθηκε. Η εικόνα ήταν εμφύλιος πόλεμος εν εξελίξει. Ποινικές ευθύνες δεν αποδώθηκαν ποτέ για όλα αυτά και η κυβέρνηση ποτέ δεν αντέδρασε όπως δεν αντέδρασε και ο σύλλογος καθηγητών κάτω από καθεστώς τρομοκρατίας και ούτε εφαρμόστηκε ο Νόμος, ο οποίος προβλέπει εισαγγελική παρέμβαση στα ποινικά αδικήματα…
Όλα αυτά είναι γνωστά σε όλους, διότι δεν έχει περάσει και πολύς καιρός. Το πολιτικό κόστος διαμορφώνει συνεχώς την κατάσταση.. Ας πάρουμε σαν υπόδειγμα ένα πανεπιστήμιο της Ευρώπης ή της Αμερικής. Πρώτον : είναι αδιανόητο να εισέρχεται στο χώρο του Πανεπιστημίου οποιοσδήποτε χωρίς άδεια ή επίδειξη φοιτητικής ταυτότητας, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για περιθωριακά άτομα με ανεξέλεγκτη προέλευση. Η αστυνομία του Πανεπιστημίου ελέγγχει την τάξη.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων στη Γερμανία είναι ιερή. Με τέσσερις αδικαιολόγητες απουσίες επαναλαμβάνεις τη χρονιά και, αν συνεχίσεις τις απουσίες απ’ τα εργαστήρια, παίρνεις διαβατήριο για το χωριό σου. Τα κόμματα δεν έχουν καμιά σχέση και οι φοιτητικοί σύλλογοι ασχολούνται και συνεργάζονται με τους καθηγητές, μόνο για θέματα σπουδών. Τα προγράμματα είναι ξεκάθαρα και το προσωπικό ελέγχεται κάθε χρόνο για την απόδοση και την εφαρμογή προγράμματος. Πριν απ’ όλα το κάθε πανεπιστήμιο ή σχολή , είναι σχολείο που διαμορφώνει το ήθος των μαθητών, τη γνώση και την έρευνα. Και, βέβαια, ο πολιτισμός περνάει μέσα απ’ όλα αυτά . Αν δεν καταφέρουμε και δεν οργανωθούμε κατάλληλα , τότε δεν έχουμε Παιδεία. Πιο σωστά δε, δεν έχουμε μέλλον. Στον σύχρονο κόσμο του ανταγωνισμού , της πληροφόρησης και της παγκοσμιοποίησης.
Πολύ σύντομα, τα κόμματα και ο συνδικαλισμός εισχώρησαν στους φοιτητικούς συλλόγους και επηρέασαν δραματικά τις οποιεσδήποτε αποφάσεις, με κομματικά κριτήρια. Η Γενική Συνέλευση δεν είχε, πλέον, καμία δύναμη και διάφορα πρωτοφανή φαινόμενα έκαναν την εμφάνισή τους , αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία των πανεπιστημίων. Ο φοιτητικός σύλλογος, μπορούσε να εκλέγει τους πρυτάνεις με κομματικά κριτήρια , ακόμη μπορούσαν να σταματούν τα μαθήματα κατά τη κρίση τους , με τις γνωστές σε όλους καταλήψεις, συχνά για απροσδιόριστο λόγο και χρόνο και χωρίς καμία συμμετοχή του συλλόγου των καθηγητών, οι οποίοι μάθαιναν τελευταίοι ότι έπρεπε να παραδώσουν τα κλειδιά της σχολής και, στη συνέχεια, να πάνε στα σπίτια τους. Δεύτερο σημαντικό είναι ότι η κυβέρνηση , ταυτόχρονα με το νόμο πλαίσιο, έδωσε δικαίωμα ψήφου από τα 16 χρόνια, και θα μου επιτρέψετε να πιστεύω ότι όλες αυτές οι παροχές έγιναν για ψηφοθηρικούς λόγους.
Αν δούμε το θέμα συνολικά, οι περίφημες καταλήψεις για πολλά χρόνια ήταν μία σωστή καταστροφή. Το μισό πολυτεχνείο κάηκε, καθώς και δεκάδες αυτοκίνητα στους γύρω δρόμους εμπρησμοί, καταστροφή καταστημάτων, κλοπές τεχνικού και εποπτικού υλικού εργαστηρίων, αξίας πολλών εκατομμυρίων. Και αν σας ενδιαφέρει, τα εργαστήριά μου κάηκαν και καταστράφηκαν δύο φορές, όπως και τα γραφεία της πρυτανείας. Ένας τρομακτικός εμφύλιος πόλεμος είχε ξεσπάσει, ο οποίος μας διέσυρε διεθνώς. Τα πανεπιστήμιά μας αξιολογήθηκαν στον πάτο του σκουπιδοτενεκέ της Ευρώπης οι ξυλοδαρμοί καθηγητών στην Αθήνα και Θεσσαλονίνη ήταν καθημερινή πρακτική με επιστέγασμα την απόπειρα δολοφονίας του Πρύτανη του Πολυτεχνείου κ. Μουντζούρη , ο οποίος εν συνεχεία και παραιτήθηκε. Η εικόνα ήταν εμφύλιος πόλεμος εν εξελίξει. Ποινικές ευθύνες δεν αποδώθηκαν ποτέ για όλα αυτά και η κυβέρνηση ποτέ δεν αντέδρασε όπως δεν αντέδρασε και ο σύλλογος καθηγητών κάτω από καθεστώς τρομοκρατίας και ούτε εφαρμόστηκε ο Νόμος, ο οποίος προβλέπει εισαγγελική παρέμβαση στα ποινικά αδικήματα…
Όλα αυτά είναι γνωστά σε όλους, διότι δεν έχει περάσει και πολύς καιρός. Το πολιτικό κόστος διαμορφώνει συνεχώς την κατάσταση.. Ας πάρουμε σαν υπόδειγμα ένα πανεπιστήμιο της Ευρώπης ή της Αμερικής. Πρώτον : είναι αδιανόητο να εισέρχεται στο χώρο του Πανεπιστημίου οποιοσδήποτε χωρίς άδεια ή επίδειξη φοιτητικής ταυτότητας, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για περιθωριακά άτομα με ανεξέλεγκτη προέλευση. Η αστυνομία του Πανεπιστημίου ελέγγχει την τάξη.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων στη Γερμανία είναι ιερή. Με τέσσερις αδικαιολόγητες απουσίες επαναλαμβάνεις τη χρονιά και, αν συνεχίσεις τις απουσίες απ’ τα εργαστήρια, παίρνεις διαβατήριο για το χωριό σου. Τα κόμματα δεν έχουν καμιά σχέση και οι φοιτητικοί σύλλογοι ασχολούνται και συνεργάζονται με τους καθηγητές, μόνο για θέματα σπουδών. Τα προγράμματα είναι ξεκάθαρα και το προσωπικό ελέγχεται κάθε χρόνο για την απόδοση και την εφαρμογή προγράμματος. Πριν απ’ όλα το κάθε πανεπιστήμιο ή σχολή , είναι σχολείο που διαμορφώνει το ήθος των μαθητών, τη γνώση και την έρευνα. Και, βέβαια, ο πολιτισμός περνάει μέσα απ’ όλα αυτά . Αν δεν καταφέρουμε και δεν οργανωθούμε κατάλληλα , τότε δεν έχουμε Παιδεία. Πιο σωστά δε, δεν έχουμε μέλλον. Στον σύχρονο κόσμο του ανταγωνισμού , της πληροφόρησης και της παγκοσμιοποίησης.
του Δ. Μυταρά στο aixmi.gr
Μία επισήμανση του Δ. Μυταρά:
ΑπάντησηΔιαγραφή……………………………………………………………………………………….
«Η παρακολούθηση των μαθημάτων στη Γερμανία είναι ιερή. Με τέσσερις αδικαιολόγητες απουσίες επαναλαμβάνεις τη χρονιά και, αν συνεχίσεις τις απουσίες απ’ τα εργαστήρια, παίρνεις διαβατήριο για το χωριό σου. Τα κόμματα δεν έχουν καμιά σχέση και οι φοιτητικοί σύλλογοι ασχολούνται και συνεργάζονται με τους καθηγητές, μόνο για θέματα σπουδών».
Άποψη μου:
Εγκλήματα κατά του μέλλοντος διαπράχτηκαν στο παρελθόν στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση εν ονόματι πάντοτε της δημοκρατικής εκπροσώπησης και της λοιπής ....προοδευτικής….. μπουρδολογίας..
Και όλα αυτά για να έχουν τα κόμματα το «πρώτο χέρι» στους πανεπιστημιακούς χώρους
Δείτε τα αποτελέσματα των δικών μας ΑΕΙ σε κατάταξης παγκοσμίου επιπέδου:
- Από τα ελληνικά πανεπιστήμια πρώτο στη γενική κατάταξη είναι το Πανεπιστήμιο Αθηνών στη θέση 286 και παρότι έχει υποχωρήσει κατά 109 θέσεις από πέρυσι (βρισκόταν στη θέση 177) παραμένει το υψηλότερα βαθμολογημένο ελληνικό ίδρυμα, στη γενική κατάταξη.
- Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης βελτίωσε τη θέση του σε σχέση με πέρυσι και ανέβηκε από την ομάδα 451- 500 στην προηγούμενη, 401-450. Σημειώνεται ότι από τη θέση 300 και κάτω η μελέτη δεν δίνει αναλυτική κατάταξη, αλλά ομαδοποιεί τα ιδρύματα σε πενηντάρες. Όμως στις ειδικές κατατάξεις κατέχει σταθερή θέση από το πολύ σημαντικό κριτήριο της Ακαδημαϊκής Φήμης και κατετάγη 234 στον κόσμο.
- Το Πανεπιστήμιο της Κρήτης διατήρησε την κατάταξη στην ομάδα 401-450 για δεύτερο έτος και έχει την υψηλότερη κατάταξη στο κριτήριο των Αναφορών ανά Τμήμα μεταξύ όλων των ελληνικών πανεπιστημίων- δείκτης 180 (με το Πανεπιστήμιο Αθηνών στο 231).
- Το Πανεπιστήμιο Πατρών εισήλθε εφέτος στη λίστα των 500 καλύτερων του κόσμου, ενώ όπως αναφέρει το στέλεχος της QS Ζoya Ζaitseva, η συνολική απόδοση των ελληνικών ιδρυμάτων έχει βελτιωθεί ελαφρώς από το 2009, με 5 ιδρύματα στο Τop 500 της κατάταξης. «Το έκτο υποψήφιο από την Ελλάδα να ενταχθεί στην Τop 500 τάξεις- Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Επιχειρήσεων- είναι πολύ κοντά στην είσοδο του καταλόγου και ευελπιστούμε ότι θα συμβεί το επόμενο έτος».
- Το ΕΜΠ Στην 114η θέση παγκοσμίως στον τομέα Μηχανικής-Τεχνολογίας, θέση υψηλότερη από κάθε άλλο ελληνικό ίδρυμα
Πηγή:
Αποσπάσματα από:
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010 στα ΝΕΑ on Line