Συγκρατημένος εμφανίστηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο, καθώς διαμορφώθηκε στο 4,4% από 2,8% που ήταν τον Φεβρουάριο πέρυσι, ενώ σε σχέση με τον Ιανουάριο, παρουσίασε πτώση κατά 1,3%. Δύο ήταν οι βασικοί λόγοι της μείωσης αυτής: οι εκπτώσεις αλλά και η ανυπαρξία νέων φορολογικών επιβαρύνσεων.
Η μεγαλύτερη αύξηση τιμών παρατηρήθηκε στα ποτά και τον καπνό με άνοδο στο +19,2%, στις μεταφορές με +12%, τη στέγαση με +9,9% και τις επικοινωνίες με +4%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται μόνο τα ρούχα και παπούτσια που είχαν έντονη πτώση 9,9%, ενώ οι τιμές στην Υγεία έπεσαν οριακά κατά 0,7%.
Την ίδια στιγμή, νέα μεγάλη πτώση σε σχέση με πέρυσι παρουσίασαν τα αυτοκίνητα. Ο τζίρος τους περιορίστηκε κατά 44,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2009, ενώ σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2010 υπήρξε μικρή άνοδος κατά 1,2%, μία πορεία που υπολογίζεται ότι θα παραμείνει θετική, καθώς η αγορά αναμένεται να επηρεαστεί θετικά από το μέτρο της απόσυρσης και τις διάφορες προσφορές που κάνουν οι εταιρίες πώλησης αυτοκινήτων.
Τέλος, πτώση σημειώθηκε και στο τζίρο του χονδρικού εμπορίου, που έπεσε το τέταρτο τρίμηνο του 2010 κατά 8,8%, ένα στοιχείο που προμηνύει περαιτέρω κάμψη στην λιανική κατανάλωση και επομένως στα έσοδα του κράτους από το ΦΠΑ, σε μία στιγμή που το κράτος δεν έχει τέτοια πολυτέλεια, καθώς αναζητά τρόπους για να αντικαταστήσει τις απώλειες του πρώτου διμήνου που έφτασαν στα 870 εκατομμύρια ευρώ.
Η μεγαλύτερη αύξηση τιμών παρατηρήθηκε στα ποτά και τον καπνό με άνοδο στο +19,2%, στις μεταφορές με +12%, τη στέγαση με +9,9% και τις επικοινωνίες με +4%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται μόνο τα ρούχα και παπούτσια που είχαν έντονη πτώση 9,9%, ενώ οι τιμές στην Υγεία έπεσαν οριακά κατά 0,7%.
Την ίδια στιγμή, νέα μεγάλη πτώση σε σχέση με πέρυσι παρουσίασαν τα αυτοκίνητα. Ο τζίρος τους περιορίστηκε κατά 44,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2009, ενώ σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2010 υπήρξε μικρή άνοδος κατά 1,2%, μία πορεία που υπολογίζεται ότι θα παραμείνει θετική, καθώς η αγορά αναμένεται να επηρεαστεί θετικά από το μέτρο της απόσυρσης και τις διάφορες προσφορές που κάνουν οι εταιρίες πώλησης αυτοκινήτων.
Τέλος, πτώση σημειώθηκε και στο τζίρο του χονδρικού εμπορίου, που έπεσε το τέταρτο τρίμηνο του 2010 κατά 8,8%, ένα στοιχείο που προμηνύει περαιτέρω κάμψη στην λιανική κατανάλωση και επομένως στα έσοδα του κράτους από το ΦΠΑ, σε μία στιγμή που το κράτος δεν έχει τέτοια πολυτέλεια, καθώς αναζητά τρόπους για να αντικαταστήσει τις απώλειες του πρώτου διμήνου που έφτασαν στα 870 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: Σκάι.gr
Η κυβέρνηση με το να βάζεις συνεχώς φόρους έχει καταφέρει να μην αφήνει τον πληθωρισμό να πέσει. Αυτό είναι λάθος. Ο πληθωρισμός πρέπει να αφεθεί να πέσει. Αφήστε που η διαρκής επιβολή νέων φόρων δεν σημαίνει και μεγαλύτερα έσοδα αφού μειώνεται η κατανάλωση και αυξάνεται η φοροδιαφυγή. Όταν ο καταναλωτής θεωρεί την φορολόγησή του υπερβολική βρίσκει πάντα τρόπους να την αποφύγει. Και δεδομένης της ήδη υψηλής φοροδιαφυγής, η κατάσταση αντί να βελτιώνεται επιδεινώνεται. Ένας λογικός φόρος έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εισπραχθεί και μπορεί να οδηγήσει σε πολύ μεγαλύτερα έσοδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί της αύξησης των φόρων, η κυβέρνηση θα έπρεπε να προσανατολιστεί σε περαιτέρω μείωση των μισθών στο Δημόσιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή