Αργεντίνικο τάνγκο!

Αργεντινή.. κάποτε θα θεωρούσα- με ότι έχουμε καλύτερο επίπεδο ζωής από την Αργεντινή. Τώρα; ποιος θα μπορούσε να το πει αυτό από τι εξαρτάται το επίπεδο ζωής από το πλαστικό χρήμα και την πληθώρα αγαθών; με αφορμή το καθόλου υπερβολικό ντοκιμαντέρ debtocracy, έτυχε να δω και το πείραμα της Αργεντινής. Μπορεί κάποιος να μην θέλει να ασχοληθεί με την πολιτική γιατί έχει απαξιωθεί όμως οφείλει να ασχοληθεί με την ζωή του και να βγει από τον λήθαργο. Τα αποτελέσματα των οικονομικών προβλημάτων, της ανεργίας και των χρεών στην Αργεντινή, δημιούργησαν τρομερό άγχος και πίεση με άμεση συνέπεια τα προβλήματα υγείας να εκτοξευτούν. Πραγματικά θαύμασα τον λαό της Αργεντινής, ο οποίος όταν ένιωσε ότι τον πατάνε, διαμαρτυρήθηκε και χρησιμοποίησε την δύναμή του. Εφάρμοσαν το τρουέκε "Το ανταλλακτικό παζάρι, όχι μόνο μας έδινε φαγητό, μας έδινε να πιούμε, αλλά και καρδιολόγους και δασκάλους για τα παιδιά μας, για αγγλικά και χορό. Είχαμε συμβολαιογράφους που έγραφαν για σπίτια και οικόπεδα και πληρώνονταν με κουπόνια και σπίτια που πουλιόνταν και αγοράζονταν με κουπόνια που ήταν το νόμισμα της ανταλλαγής. Είχαμε τουρισμό, είχαμε μανικιούρ, κομμωτήριο και πεντικιούρ, υπήρχε καζίνο, όλα αυτά με τα κουπόνια του ανταλλακτικού παζαριού", λέει η Γκρασιέλα Γκραγίσεβιτς, ιδρυτικό μέλος του Τρουέκε στο ντοκιμαντέρ του Εξάντας. "Ήταν σαν γιορτή, γίνονταν βραδιές, ο κόσμος τραγούδαγε, και κανείς δεν στενοχωριόταν, γιατί μπορούσε να φάει, να ντυθεί, ήταν ένα καταπληκτικό πράγμα! Να μην εξαρτάσαι από τις τράπεζες, από τα σούπερ μάρκετ, απ’ τον υπουργό οικονομίας, από το Δ.Ν.Τ. Η αλήθεια είναι ότι ζήσαμε μια περίοδο πολύ μεγάλης ελευθερίας". Αυτή είναι η υγιής αντίδραση ενός λαού, η αντίδραση και η δημιουργική λύση. Εμείς έχουμε την σκέψη του καταθλιπτικού, είναι μικρή χώρα η Ελλάδα, και τι να κάνουμε;... που να τρέχεις. Η ματαιότητα είναι το πλέον βασικό χαρακτηριστικό μας και η γκρίνια, τόσα προβλήματα καθημερινά και ακούς τα νεύρα και την γκρίνια του άλλου. Ε λοιπόν τολμώ να πω ότι οι μεγάλοι Έλληνες που ανατρέχουμε όταν θέλουμε να ανέβει η αυτοπεποίθηση μας, ο Σοφοκλής, ο Κολοκοτρώνης και όλοι, θα μας μούντζωναν. Ναι, γιατί δεν είμαστε ικανοί να προφυλάξουμε τον εαυτό μας, να παλέψουμε για την ζωή μας, να προβληματιστούμε, να σηκωθούμε από την καρέκλα. Ξέρεις πόσα μυαλά σπουδάζουν έξω; Ναι, και τώρα έχουμε ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω στην επιστήμη αλλά δεν έχουμε τις συνθήκες να παραμείνουν εδώ. Δεν βαρέθηκες να ακούς για τις αποκρατικοποιήσεις, τις μειώσεις, τις περικοπές, τις απολύσεις, τα λουκέτα, τις αυτοκτονίες. Συγνώμη εγώ δεν χρέωσα ποτέ την χώρα μου, δεν αποφάσισα για κανένα δάνειο, είμαι ευσυνείδητη φορολογούμενη, πληρώνω αλλά δεν παίρνω τίποτα πίσω, ζω για να δουλεύω για να ξεχρεώνω και πραγματικά δεν έφαγα τίποτα και δεν διορίστηκα παράνομα πουθενά. Και με ενδιαφέρει η ψυχική υγεία των συμπολιτών μου, έχουμε καταντήσει, νευρικοί, θυμωμένοι, ματαιόδοξοι, καταθλιπτικοί με ναρκισσιστικές αναλαμπές, εξαρτητικοί, παθητικό-επιθετικοί, ψυχροί, απόντες ως γονείς και αδιφοροι για το μέλλον των παιδιών μας. Γιατί κάτω από τον θυμό μας, παραβιάζονται οι ανάγκες μας και η αξιοπρέπεια μας καιρός λοιπόν να τα προστατέψουμε δεν νομίζεις;

Σχόλια

  1. Θέτεις το ζήτημα στην σωστή βάση Έλενα. Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς τώρα. Γιατί το να πετάμε πέτρες σε όποιον βρούμε μπροστά μας δεν πρόκειται να βελτιώσει την κατάστασή μας. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να κινηθούμε δημιουργικά, να παράγουμε, να φτιάξουμε καινούργια πράγματα, να αρχίσουμε πάλι να χαιρόμαστε με την δημιουργία και όχι με την αποχαυνωτική κατανάλωση. Τα εύκολα λεφτά μπορεί να μας επιτρέπουν να ζούμε με πολυτέλεια, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι ζούμε καλά. Και με τον όρο "καλά" αναφέρομαι στην ποιότητα της ζωής. Διότι ο άνθρωπος δεν ζει απλά για να ζει. Ζει για να κάνει και κάτι. Να φτάνει σε κάποιο αποτέλεσμα. Να μπορεί να κοιτάζει πίσω και να λέει "αυτό το έφτιαξα εγώ". Όσο για τους αρχαίους, το μόνο που έχουμε κοινό μαζί τους είναι η φαγωμάρα. Όπως τότε έτσι και τώρα ο καθένας κοιτάζει να βγάλει το μάτι του άλλου. Τουλάχιστον αυτοί άφησαν κάτι να τους θυμίζει έως τις μέρες μας. Εμείς θα αφήσουμε τίποτε; Στο χέρι μας είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ανάλυση περί Αργεντινής από την Έλενα της «τότε» περιρρέουσας οικονομικο-κοινωνικής ατμόσφαιρας, είναι πολύ καλή και κατατοπιστική .
    Όμως κατά την ταπεινή μου άποψη, άλλο Αργεντινή και άλλο Ελλάδα.
    Η οικονομική κατάντια της Αργεντινής, ήτανε εν πολλοίς θέμα κακών πολιτικών προσώπων, κακών επιλογών και θεσμικών αγκυλώσεων, παρά αντικειμενικών δυνατοτήτων.
    Εκείνη μια πλούσια και αυτάρκης σε όλα της χώρα και με δυνατότητα μεγάλου και ποικίλου όγκου εξαγωγών σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και εμείς, εξαρτώμενοι από τον τουρισμό και τις κοινοτικές επιδοτήσεις, μια χώρα με αχαλίνωτο καταναλωτισμό, μεγάλη διαφθορά και ένα τεράστιο έλλειμμα στο εμπορικό της ισοζύγιο.
    Η δική μας κατάντια ήτανε και θέμα κακών πολιτικών επιλογών σε βάθος 37 ετών, αλλά και θεσμικών αγκυλώσεων που τις χειροτέρευαν οι εξαμβλώσεις των κρατικοδίαιτων επιτήδειων συνδικαλισταράδων…
    Τι σχέση μπορεί να έχουμε εμείς με την Αργεντινή, μια χώρα που τα τελευταία τουλάχιστον 25 χρόνια δεν εμφάνισε ποτέ έστω και ένα ελάχιστο πρωτογενές πλεόνασμα στους προϋπολογισμούς της;
    Δεν έχω να προσθέσω τίποτε περισσότερα γιατί η συλλογιστική του Mitsosms με καλύπτει και βάζω το λιθαράκι μου λέγοντας με την πάσα ειλικρίνεια, ότι δεν έχουμε ακόμη δει τα χειρότερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου