Φόβος εγγύτητας ή φόβος εγκατάλειψης; Μπορεί και τα δύο..


Μὲς στὴν ψυχή μου σκιρτᾶ τὸ ἐναγώνιο Γιατί, Ρουφῶ τὸν ἀγέρα τῆς μοναξιᾶς καὶ τῆς ἐγκατάλειψης Χτυπῶ τοὺς τοίχους τῆς ὑγρῆς φυλακῆς μου καὶ δὲν προσμένω ἀπάντηση Κανεὶς δὲ θ᾿ ἀγγίξει τὴν ἔκταση τῆς στοργῆς καὶ τῆς θλίψης μου.

13.12.43-Μανόλης Αναγνωστάκης

Ο Νικήτας, 34 ετών, έρχεται στο γραφείο αποφασισμένος πια να αναζητήσει την αιτία που δεν καταφέρνει να κάνει μια σταθερή σχέση και να δημιουργήσει οικογένεια.

«Παλιότερα νόμιζα ότι φταίνε οι γυναίκες και γω έπεφτα στην παγίδα να υποτιμάω τις γυναίκες και να θεωρώ ότι είναι όλες ίδιες, εγωίστριες, ανώριμες. Ποτέ όμως δεν σκέφτηκα την δική μου θέση απέναντι στις γυναίκες, μήπως κάνω εγώ κάποιο λάθος. Νομίζω ότι από τότε που ο αδερφός μου έκανε έναν υπέροχο γιο η επιθυμία μου για οικογένεια με έκανε να σκεφτώ πιο σοβαρά» λέει ο Νικήτας στις πρώτες συνεδρίες.

........

Η ψυχοθεραπευτική δουλειά που βασίζεται στην σχέση βοηθάει στην δημιουργία μιας σταθερής, ασφαλούς και ισότιμης σχέσης και φέρνει στην επιφάνεια τον τρόπο με τον οποίο ο θεραπευόμενος έχει μάθει να σχετίζεται, ενώ του δίνει την δυνατότητα να συσχετιστεί με ένα διαφορετικό τρόπο σε μια πιο υγιή σχέση.

Σχόλια