Οι νεόπλουτοι Κινέζοι αλλάζουν... χαρακτήρα



Μέχρι πρότινος, οι νεόπλουτοι της Κίνας θα προτιμούσαν να πεθάνουν παρά να τους δει κανείς να φοράνε κάτι μεταχειρισμένο, έστω κι αν ήταν Hermes. Η κινεζική αγορά, όμως, στην οποία τόσο πολύ πλέον βασίζονται εταιρίες πολυτελών προϊόντων, ωριμάζει και αναδεικνύει έναν νέο τύπο καταναλωτή: εκείνον που προτιμά το καλό παζάρι από τον καλό λογότυπο.
Καταστήματα πώλησης, ενοικίασης και επισκευής ειδών πολυτελείας σε δεύτερο χέρι ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη την Κίνα. Το Milan Court ήταν ένα από τα πρώτα καταστήματα για μεταχειρισμένα προϊόντα στη Σαγκάη καθώς άνοιξε πριν από 8 χρόνια. Ο ιδιοκτήτης του, όμως, ο Liu Lan, δηλώνει ότι μόνο πρόσφατα άρχισε να βάζει τον λογότυπό του στις τσάντες του καταστήματος, επειδή οι πελάτες το θεωρούσαν ντροπή που αγόραζαν μεταχειρισμένα προϊόντα.
Τώρα, υπάρχουν ενδείξεις ότι το στίγμα εξαφανίζεται. Από το 2009, το Milan Court καταγράφει διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και πουλά εκατοντάδες τσάντες. Ο κ. Liu έχει ανοίξει έξι καταστήματα στη Σαγκάη και σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές.
Η Nidia Yuan, τακτική πελάτισσα του Milan Court, δηλώνει πως της αρέσει το γεγονός ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τσάντες από δεύτερο χέρι, που όμως δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ με έκπτωση 20% - 30% από τη λιανική τους τιμή. «Δεν με πειράζει να ξέρουν ότι οι τσάντες μου είναι από δεύτερο χέρι», δηλώνει και συμπληρώνει: «Νομίζω ότι αξίζει να αγοράσεις σε αυτές τις τιμές».

 Πηγή.  FT.com

Σχόλια